Wednesday, June 21, 2006

آمار می خواهید؟؟

جالبست...بسیار جالبست
خوبست اگر انسان قادر باشد کمی ها و کاستیهای خودش را نبیند و به تحلیل کاستیهای دیگران بپردازد
مطلب جالبی در یکی از روزنامه های صبح خواندم که به تحلیل کاستیها در نظام آموزشی فرانسه پرداخته بود و دم از امکانات کم دانشگاه هایشان می زد که چه است و چه... و رسیدم به قسمتی که دود از مغزم برخواست بحث به اینجا رسید که دانشکده نانتر در دانشگاه پاریس خوابگاه مناسبی ندارد...بیست و دو دانشجو از سه دوش, سه توالت , یک ظرفشویی و چند اجاق برقی استفاده می کنند و جایی برای بازی یا تفریح یا تماشای تلویزیون ندارند
دلم به حالشان سوخت ... اما دلم بیشتر به حال خودم و هم خوابگاهی هایم سوخت که چه محیطی را تحمل می کردیم و هیچ روزنامه ای به تحلیل وضع ما که مسلما شرایطی بهتر از بسیاری از خوابگاهها داشتیم نپرداخت.حال بگذارید من آمار بدهم . در خوابگاه تازه ساز
ما( بگذرد که قبلش در چه محیطی سعی مان در ادامه زندگی بود) که ظاهرا سعی شده بود شکل یک خوابگاه ساخته شود و من این افتخار را داشتم که سال آخر مهمانش باشم سه توالت برای شصت نفر , ده دوش برای صد و هشتاد نفر (با توجه به زمان گرما و منطقه شرجی که روزی دو بار هم برای دوش گرفتن کم است همراه با آب گل آلود) و حدود پنج اجاق گاز چهار شعله برای صدو هشتاد نفر منهای زمین تفریحی و یک تلویزیون باز هم برای صدو هشتاد نفر وجود داشت
حیف که آن زمان در مد عکاسی نبودم

0 Comments:

Post a Comment

<< Home